03 junho 2007

Rumi


Estes poemas são de um poeta simplesmente fantástico! Não sei o que dizer sobre ele, ou sobre os poemas. Ditos pelo Deepak Chopra são ainda mais inesquecíveis... Aqui estão...





I am lost in God, and God is found in me.
Why look in all directions? Look inside.
I am the Lord, and I do you wrong to say
That anyone is Lord or God to me.


Came spring, and the garden made me blossom
And bloomed itself, displayed at my demand.
When it handed me luck's cup and poured it deep,
I laid my head down, drunk, and fell asleep.


I'm a grape, I roll under trampling feet.
Wherever love pulls me, that's where I roll.
You ask me, 'Why do you roll around me?'
I don't. It's all around me that I roll.

1 comentário:

Anónimo disse...

eu nao posso comentar porque nao percebo nada de ingles, fico a espera que os traduza se tiverem tradução lol beijoca